"Un nen que ha pogut fer de tot": el cas del Daniïl, un èxit de l'escola inclusiva

A Catalunya hi ha 35.000 alumnes amb necessitats educatives especials, i gairebé la meitat tenen trastorn de l'espectre autista
Redacció
1 min

El Daniïl té un trastorn de l'espectre autista (TEA), és alumne de l'escola Joncadella de Sant Joan de Vilatorrada, al Bages, des dels tres anys i ara està a punt d'acabar sisè de primària. Ja li estan preparant el comiat, tothom el trobarà a faltar. El seu cas demostra que, amb els recursos adequats, l'èxit de l'escola inclusiva és possible.

Els inicis del Daniïl van ser difícils, no sabia comunicar-se i "explotava", explica una de les mestres de suport Anna Casagolda.

L'escola va recórrer als recursos que ofereixen els centres d'educació especial, en aquest cas, Ampans, i la conducta agressiva va desaparèixer un cop li van donar eines per comunicar-se, com ara pictogrames, i li van estructurar la seva rutina diària.

Aitana Queralt, una de les seves companyes de classe, ha explicat com és d'important el Daniïl per al grup: "Hem après a ajudar-lo. És tranquil, divertit, sap entendre'ns. Si estàs malament, et ve a ajudar."

A Catalunya hi ha 35.000 alumnes amb necessitats educatives especials, i gairebé la meitat tenen trastorn de l'espectre autista.

Avui és notícia

Més sobre Educació

Mostra-ho tot