Schwanau / Barcelona
Una màquina tuneladora de 12 metres de diàmetre farà els túnels de la línia 9 del metro
Barcelona tindrà la línia de metro més llarga d'Europa. És la línia 9. Seran més de 41 quilòmetres, que aniran des de Badalona fins a l'aeroport. Aquesta és la inversió en obra pública més important que ha fet mai la Generalitat. Un projecte que el govern català confia que l'ajudin a finançar els fons de cohesió europea. Aviat es traurà a concurs la totalitat de la línia 9 del metro, segons ha anunciat a la localitat alemanya de Schwanau, el conseller en cap, Artur Mas. El govern català ha rebut en aquesta localitat la màquina tuneladora que construirà el túnel de la nova infraestructura.
20/12/2002 - 00.00 Actualitzat 09/11/2006 - 09.42
La tuneladora, la més gran del món de les seves característiques, arribarà a Barcelona a finals de març, primers d'abril, i començarà a treballar dos mesos després. Mas ha viatjat fins a la localitat alemanya on s'ha fabricat la tuneladora per donar relleu a l'obra de la línia 9, que ha qualificat com la més gran que ha fet mai el govern de la Generalitat. El conseller en cap ha demanat del govern central més sensibilitat en la construcció d'aquesta infraestructura i una major implicació per aconseguir fons europeus de cohesió que contribueixin al seu finançament.
Avui és notícia
Brussel·les flexibilitza la prohibició total de vendre cotxes de gasolina a partir del 2035
La Xina rebaixa els aranzels al sector porcí català al 9,8%: "És una gran notícia"
Confirmen la mort de 10 senglars més per pesta porcina africana i ja en són 26, tots dins el radi
La periodista i guionista Anna Guitart, nova directora de l'Institut Ramon Llull
Acord per mantenir la rebaixa del 50% en la T-usual i la T-jove per al 2026