INNOCENTADA: Francesc Mauri fitxa per Tesla i deixa TV3

Francesc Mauri, creador del sistema de navegació MetTec, salta a Tesla i promocionarà el nou Model M a Europa
Néstor Gómez
3 min

Tesla fa una aposta ferma per la meteorologia aplicada a la conducció i fitxa Francesc Mauri per promocionar el nou Model M. El director general, Elon Musk, va presentar ahir al vespre a Barcelona el Model M, el crossover elèctric de Tesla equipat amb el sistema de navegació únic MetTec, dissenyat per Francesc Mauri. El nou SUV arribarà al mercat a finals del 2019 amb un preu molt competiu, similar als actuals vehicles elèctric que hi ha al mercat.

El Model M té les mateixes prestacions que el seu predecessor Model 3, però amb dues clares diferències: el revolucionari navegador MetTec i el baix preu per arribar a les màximes economies possibles. Musk descriu el vehicle com a clau perquè Tesla aconsegueixi la seva meta d'un milió de cotxes per any el 2022.

El navegador MetTec

En la presentació del nou vehicle, Elon Musk va presentar i destacar el projecte fet realitat de Francesc Mauri, amb el sistema de navegació MetTec, en el qual Tesla entrarà en una nova dimensió de la tecnologia aplicada a la conducció manual o autònoma. A més, Francesc Mauri serà la cara de Tesla a Europa per promoure i difondre el Model M.

El sistema de navegació MetTec és la suma del concepte clàssic de navegació de carreteres i estat del trànsit, amb la gran novetat d'incorporar totes les variables meteorològiques que afecten la conducció. Per exemple, un mapa de navegació convencional i superposada la imatge de radar a temps real.

Amb més de 30 sensors i connexió directa amb els serveis meteorològics, aquestes són les grans prestacions del nou sistema:

  • Visualització general. Tan bon punt introduïm la destinació al navegador, ens mostra el temps que trobarem i les zones on caldrà anar amb més precaució si algun fenomen meteorològic pot alterar la conducció normal, considerada sobre paviment sec.
  • Pluja: ens avisa a una distància de 10 km o 30 minuts abans d'arribar a la zona amb pluja. També informa de la intensitat i durada estimada del temps que serem sota la pluja.
  • Calamarsa: el vehicle rep informació de la mida de la calamarsa o pedra i suggereix variar la ruta i, si fos el cas, buscar un lloc sota cobert. Igual que amb la pluja, MetTec ens dona informació de la intensitat i del temps d'espera fins que passi la calamarsada.
  • Neu, fred i calor: la temperatura de l'asfalt és vital per a l'estabilitat del vehicle. Amb aquest sistema, les rodes s'inflen més o menys per donar més seguretat i estabilitat. En condicions de molta calor, la superfície de la roda sobre el terra augmenta i, en canvi, davant de terra amb neu, i possible gel, la superfície es redueix. El dibuix especial del pneumàtic té la franja central preparada per a neu i les vores per a paviment tòrrid.
  • Vent: avisa del vent que fa i de les zones de vent que trobarem durant el nostre recorregut. En cas de vent fort, el vehicle baixarà d'alçada respecte a terra per reduir la superfície d'impacte de vent, sobretot si és lateral.

Francesc Mauri afirma que aquesta tecnologia arribarà a la majoria de vehicles en molt pocs anys, tal com va passar en el seu dia amb el cinturó i l'airbag, ja que és un element de seguretat. Respecte al preu, Mauri opina:

Aquest vol ser un cotxe popular, amb un preu baix. Tesla aposta fermament per la renovació del parc automobilístic, respectuós amb el medi ambient i que permetrà tenir ciutats molt més netes de contaminació.

Avui és notícia