Comença la transformació de les Glòries amb les obres de redistribució del trànsit prèvies a la demolició de l'anella viària

Tret de sortida a les obres als carrers del voltant de la plaça per redistribuir el trànsit abans de començar l'enderrocament definitiu de l'anella viària. Aquesta primera fase s'allargarà fins al febrer i no es preveu que provoqui importants afectacions en la circulació.
Eva Clota
2 min

Les obres de transformació de la plaça de les Glòries ja estan en marxa. Aquest dissabte ha començat la primera fase d'un procés que s'allargarà 10 mesos i que culminarà amb la demolició de l'anella viària. Els treballs iniciats han de servir per redistribuir el trànsit abans de començar l'enderrocament i per ara no tindran afectacions importants en la circulació de vehicles.

Des d'ara i fins al febrer es treballarà per completar la trama urbana original de l'Eixample, actualment inacabada, per convertir els carrers del voltant de Glòries en alternatives a la Gran Via. Entre les actuacions previstes hi ha l'obertura del carrer Castillejos entre Diagonal i Gran Via, la connexió dels carrers Badajoz i Independència o l'obertura d'Alí Bei a Marina per millorar l'eix Marroc - Tànger - Alí Bei com a accés al centre de la ciutat des del Poblenou.

Comença també la demolició de la mitjana central de la Gran Via a la cruïlla amb el carrer Llacuna, que fa poc va canviar de sentit. I s'actuarà sobre la semaforització de la zona per guanyar fluïdesa de trànsit i en la senyalització de l'entrada a Barcelona des de la C-31. L'objectiu és desviar bona part del trànsit que ve del Maresme cap a les rondes de Dalt i Litoral.

L'Ajuntament preveu que aquestes obres prèvies tinguin una afectació mínima en la circulació. Només s'ocuparan alguns carrils en hores de poc trànsit i es reubicaran provisionalment algunes parades d'autobús.

A partir de febrer la cosa canviarà perquè començarà oficialment l'enderroc definitiu del tambor de les Glòries, per on passen uns 92.000 vehicles cada dia.

Canvis per demolició

De febrer a juny es desmuntarà la banda mar de l'anella viària i els vehicles de sortida de Barcelona circularan pel vial elevat del costat muntanya, mentre els cotxes que entren a Barcelona aniran ja per la superfície.

De juny a setembre es desmuntarà la part de muntanya i els vehicles circularan per dues calçades provisionals de tres carrils en cada sentit de la marxa que creuaran la plaça.

A partir del 2015 hauria d'iniciar-se la construcció dels túnels que han de soterrar completament el trànsit i alliberar la superfície per crear una gran zona verda rodejada d'equipaments llargament reivindicats pels veïns.

Avui és notícia