
Talls al metro de Barcelona per obres a l'estiu: l'L4 i l'L11, afectades fins al setembre
Les obres, amb una inversió de 20 milions d'euros, afectaran el servei del 25 de juny al 7 de setembre i inclouen millores en la via i la senyalització
Des d'aquest dimecres, 25 de juny, i fins al 7 de setembre hi ha en marxa talls del servei de metro de Barcelona en diversos trams de les línies 4 i 11 per dur a terme obres de renovació de la infraestructura.
L'actuació té afectacions variables segons el tram i la línia.
El primer dia de tall a la línia 4 ha començat amb algunes aglomeracions en el servei d'autobusos llançadora que fan el recorregut de les vuit parades afectades entre Verdaguer i Trinitat Nova.
A primera hora, el servei s'ha fet amb fluïdesa, però a partir de les 8 del matí, a l'hora punta, la freqüència dels autobusos cada 4 minuts no ha estat suficient i els vehicles anaven molt plens. Això ha causat algunes queixes entre els usuaris, com la Montserrat: "Trobo que hi hauria d'haver dos o tres autobusos per carregar la gent de metro. És indignant, normalment ja ho és, i ara més. l'opció és anar a peu", ha dit a TV3.
El José s'ha pres les molèsties amb més resignació: "Vaig a treballar a l'Hospital de Sant Pau: és el que s'ha de pagar, si no, com es prospera?"

La majoria d'usuaris han dit que estaven informats de les obres i han trobat de seguida els autobusos que els esperaven al carrer prop de la sortida del metro, però han explicat que han hagut de sortir més d'hora de casa, ja que no sabien quant de temps trigarien a arribar al seu destí. Els autobusos estan exposats al trànsit en superfície que hi ha a l'hora punta a la ciutat.
L'Albert diu que ha sortit un quart d'hora abans de l'habitual: "Sabia que hi havia obres, però arribo tard a treballar... Què hem de fer?", ha dit. La Càtia ha sortit una hora abans del que ho sol fer normalment i també feia tard: "En comptes de sortir una hora abans de casa, he sortit dues hores abans. Entro a les 8 i mira quina hora és, i encara em queda."
Obres en dues fases per renovar 6 quilòmetres
La intervenció principal de les obres és la renovació de 6 quilòmetres de via de l'L4, amb una inversió de 20 milions d'euros. L'objectiu és millorar la fiabilitat del servei, minimitzar les vibracions a la zona i facilitar el manteniment.
Els treballs impliquen el tall del servei entre les estacions de Verdaguer i Trinitat Nova des del 25 de juny i fins al 31 d'agost.

A partir de l'1 de setembre, el servei es restablirà parcialment fins a Maragall, i el tall es mantindrà només entre Maragall i Trinitat Nova fins al 7 de setembre.

Pel que fa a l'L11, no hi ha servei entre Trinitat Nova i Casa de l'Aigua, una única parada, durant tot el període comprès entre el 25 de juny i el 7 de setembre.

Alternatives i servei especial
Com a alternativa a les obres de l'L4, TMB recomana utilitzar altres línies de metro, especialment l'L3 i l'L5, que cobreixen bona part del recorregut afectat.
També s'han reforçat les línies de bus pròximes i s'ofereix un servei especial de bus llançadora amb parada a totes les estacions afectades durant les dues fases del tall. Aquest servei funciona amb una freqüència de quatre minuts en hores punta i compta amb fins a 22 autobusos articulats.
A més, s'ha habilitat un servei específic entre Girona i Verdaguer per a persones amb mobilitat reduïda, ja que l'estació de Verdaguer no és accessible.

Entre el 25 de juny i el 7 de setembre també funciona, a més, un servei especial d'autobús entre Verdaguer (L4) i Casa de l'Aigua (L11), que es reduirà a partir de l'1 de setembre, quan l'L4 de metro recuperi el servei entre Verdaguer i Maragall.
Altres intervencions
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) aprofita les obres de l'L4 per construir un nou pou de ventilació al Guinardó, que durant els treballs serveixi com a punt d'extracció de material.
Paral·lelament, la Generalitat inverteix 10 milions d'euros en la modernització de la senyalització de la línia 4, amb la instal·lació d'un nou aparell de via o escapament a Maragall, que permetrà més flexibilitat en l'operació perquè possibilitarà canviar de via els trens en cas de necessitat.
- ARXIVAT A:
- MobilitatMetroTransport públic