"Un nen que ha pogut fer de tot": el cas del Daniïl, un èxit de l'escola inclusiva
A Catalunya hi ha 35.000 alumnes amb necessitats educatives especials, i gairebé la meitat tenen trastorn de l'espectre autista
El Daniïl té un trastorn de l'espectre autista (TEA), és alumne de l'escola Joncadella de Sant Joan de Vilatorrada, al Bages, des dels tres anys i ara està a punt d'acabar sisè de primària. Ja li estan preparant el comiat, tothom el trobarà a faltar. El seu cas demostra que, amb els recursos adequats, l'èxit de l'escola inclusiva és possible.
Els inicis del Daniïl van ser difícils, no sabia comunicar-se i "explotava", explica una de les mestres de suport Anna Casagolda.
L'escola va recórrer als recursos que ofereixen els centres d'educació especial, en aquest cas, Ampans, i la conducta agressiva va desaparèixer un cop li van donar eines per comunicar-se, com ara pictogrames, i li van estructurar la seva rutina diària.
Aitana Queralt, una de les seves companyes de classe, ha explicat com és d'important el Daniïl per al grup: "Hem après a ajudar-lo. És tranquil, divertit, sap entendre'ns. Si estàs malament, et ve a ajudar."
A Catalunya hi ha 35.000 alumnes amb necessitats educatives especials, i gairebé la meitat tenen trastorn de l'espectre autista.
- ARXIVAT A:
- Infància Salut MentalEducació