Acaba la primera fase d'obres a la Gran Via sobre els túnels de les Glòries de Barcelona
L'Ajuntament de Barcelona ha conclòs les obres del tram de la Gran Via situat sobre el túnel de les Glòries de Barcelona, entre el carrer de Badajoz i la rambla del Poblenou, a la banda muntanya. La reforma, que ha acumulat uns mesos de retard, ha tingut un pressupost de 12,5 milions d'euros.
Aquest és l'espai que va quedar alliberat del trànsit amb l'obertura dels túnels i s'ha urbanitzat en aquesta primera etapa d'actuacions.
Acabada la banda muntanya
Acabada aquesta primera fase, la vorera ha passat de 5,25 a 7,35 metres d'amplada.
L'objectiu de l'Ajuntament és que aquest tram de la Gran Via, de 50 metres d'amplada i 70.000 metres quadrats de superfície, sigui un espai favorable per a usos ciutadans, com el passeig i el joc.
En el tram central, de més de 20 metres d'amplada, s'intercalen les zones d'estada amb bancs i cadires, zones de joc i mobiliari lúdic.
La primera tinenta d'alcaldia, Laia Bonet, ha destacat:
Sempre hem dit que allò que funcionava s'havia de consolidar i estructurar, i hem guanyat un passeig verd amb zones d'estada i de joc, amb mobilitat sostenible i, a més a més, una millor connexió entre el Clot i el Poblenou.
L'Ajuntament també assegura que es plantaran un total de 400 arbres i arbustos que crearan zones d'ombra.
Més obres fins al 2027
Les obres a la banda mar de la Gran Via començaran aquesta tardor. En aquest cas, la iniciativa és de l'Ajuntament i de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM).
Aquesta urbanització tindrà una vorera de 4 metres, un carril d'ús local i bicicletes i un espai per al tramvia desdoblat i busos en doble sentit.
Les actuacions també inclouen el canvi del traçat del Trambesòs, amb l'objectiu d'eliminar la via única entre la rambla del Poblenou i Ciutat de Granada, per tal d'afavorir els itineraris dels vianants.
La inversió prevista per l'Ajuntament és de 23,3 milions i es preveu una durada de 17 mesos per a l'actuació final, que hauria d'acabar el setembre del 2027.
