Àlvarez defensa la decisió dels treballadors de Nissan d'acceptar reduir costos
Pel líder de la UGT de Catalunya, liberalitzar els horaris comercials és un senyal de "misèria cultural".
1 min
El secretari general de la UGT de Catalunya, Josep Maria Àlvarez, veu amb bons ulls la decisió majoritària dels treballadors de les plantes de Barcelona i de Montcada i Reixac de Nissan de ratificar ahir en referèndum el pla de competitivitat que redueix els costos. Durant la tertúlia del programa de Catalunya Ràdio L'oracle, amb Xavier Graset, Àlvarez ha dit que aquesta és una bona opció per poder fabricar altres vehicles com la nova pick up de la companyia: "El pas que hem fet va més enllà d'aquesta camioneta encara que ja és bastant important el fet de garantir fins al 2024 els llocs de treball. Crec que hem d'obrir el cotxe elèctric i hem d'obrir altres oportunitats perquè sinó haurem fet només la meitat del camí i del treball."
Sobre la situació de Nissan, el líder català de la UGT creu que ara és el moment de "fer mig pas cap enrere per veure si podem fer un parell de passos endavant d'aquí tres anys quan tinguem la camioneta a la fàbrica. Jo crec que és una mica el que han fet els treballadors de Nissan, amb un gran exercici de responsabilitat". Per Josep Maria Àlvarez, "de vegades cal fer aquestes demostracions" perquè la multinacional japonesa confiï en les plantes catalanes de la companyia i vegin que "no serà una fàbrica conflictiva ni que posi en qüestió l'empresa Nissan cada dia".
El secretari general de la UGT de Catalunya s'ha mostrat totalment contrari a la intenció del govern espanyol de liberalitzar els horaris comercials. Àlvarez considera que aquesta mesura no ha donat resultats positius en altres països: "En tots els països on els horaris comercials estan desregulats les societats estan poc cohesionades, tenen un funcionament més aviat delictiu i complex. Això no és un signe de progrés ni de preus més barats sinó tot el contrari. És un signe d'una certa misèria cultural."
catradio.cat/oracle
Sobre la situació de Nissan, el líder català de la UGT creu que ara és el moment de "fer mig pas cap enrere per veure si podem fer un parell de passos endavant d'aquí tres anys quan tinguem la camioneta a la fàbrica. Jo crec que és una mica el que han fet els treballadors de Nissan, amb un gran exercici de responsabilitat". Per Josep Maria Àlvarez, "de vegades cal fer aquestes demostracions" perquè la multinacional japonesa confiï en les plantes catalanes de la companyia i vegin que "no serà una fàbrica conflictiva ni que posi en qüestió l'empresa Nissan cada dia".
El secretari general de la UGT de Catalunya s'ha mostrat totalment contrari a la intenció del govern espanyol de liberalitzar els horaris comercials. Àlvarez considera que aquesta mesura no ha donat resultats positius en altres països: "En tots els països on els horaris comercials estan desregulats les societats estan poc cohesionades, tenen un funcionament més aviat delictiu i complex. Això no és un signe de progrés ni de preus més barats sinó tot el contrari. És un signe d'una certa misèria cultural."
catradio.cat/oracle