Els peatges s'apujaran un 4% l'any que ve, però s'aplicaran descomptes puntuals de fins al 40%
El govern català ha acordat amb les concessionàries de les autopistes un increment dels peatges per a l'any vinent del 4% de mitjana. Però, a partir de l'1 de gener, s'aplicaran descomptes que podran arribar al 40% i que s'aplicaran a tots els vehicles que circulin entre les onze del matí i les quatre de la tarda dels diumenges de juliol. La rebaixa també serà efectiva en les operacions sortida i tornada de Setmana Santa i per Sant Joan. Més endavant, la mesura es podria estendre a les operacions sortida i tornada de les vacances d'agost, i d'altres ponts.
1 min
D'altra banda, en la reunió també s'ha acordat que, a partir del 2006, es fixaran les tarifes en funció de la quantitat de vehicles que circulin per una autopista. Com que aquest sistema no podrà entrar en vigor l'any vinent, la revisió de tarifes es farà el 2005 en base al 90% de l'IPC, quan fins ara era del 95%. També es crearà un nou sistema de telepeatge en què l'usuari podrà rebre descomptes de fins al 25%, segons el consum que faci en determinades autopistes. Finalment, també es preveu la creació un telepeatge per als vehicles pesants en set peatges de les autopistes catalanes.




