Els usuaris van gastar més en telèfon mòbil que en fix per primer cop el 2003

Per primera vegada, l'any 2003, els usuaris van gastar més en telefonia mòbil que en fixa. A més, les telecomunicacions mòbils van ser el principal impulsor del sector. Són dades de l'informe anual elaborat per la Comissió del Mercat de les Telecomunicacions, que afegeix que els usuaris van gastar 8.811 milions d'euros en telefonia mòbil, un 18% més que l'any 2002, mentre que en fixa la despesa va ser de 8.254 milions d'euros, un 3% menys que el 2002.
1 min
Més de 37 milions de números de telèfon , 87 mòbils cada 100 persones, o sigui la immensa majoria en té, més de 36.000 milions de minuts facturats per les companyies i ni més ni menys que 11.000 milions de missatges curts enviats. Són moltes trucades, molts minuts parlats i molts missatges enviats que han provocat que aquest any per primera vegada, els usuaris a Espanya hagin pagat més diners per les trucades fetes des dels mòbils que les fetes des d'un telèfon fix. I això significa un pastís de 8.800 milions d'euros, segons dades de l'informe de la Comissió del Mercat de Telecomunicacions, que és per a tres companyies. Una mica més de la meitat és per a Telefónica i la resta a repartir entre Vodafone primer i Amena després. Mentre, a poc a poc, baixen els usuaris i els minuts de les trucades fixes. Per compensar-ho les companyies concentren esforços a captar clients de línies de banda ampla, ADSL, aquelles que permeten connexions més ràpides amb l'ordinador. Però l'informe també constata que les trucades de telèfons fixos a mòbils continuen sent massa cares, que les trucades entre mòbils de diferents companyies tenen preus molt elevats, i que Telefónica, tot i que ja no té el monopoli, encara té alguna regulació que l'afavoreix i que caldrà revisar-ho.

Avui és notícia