Halloween s'imposa: tantes disfresses com per Carnaval i tants sopars com per Nadal
Halloween guanya protagonisme, any rere any, i ja s'ha convertit en una de les dates més esperades del calendari per les botigues de venda de disfresses i pels restaurants i establiments d'oci nocturn. La festa es consolida tant entre els més petits, amb activitats escolars i túnels del terror, com entre els més grans, amb sopars i festes de disfresses.
Els tradicionals panellets, castanyes i moniatos continuen presents, però ja apareixen fenòmens híbrids com el Castaween, que combina la cultura catalana i l'anglosaxona. L'èxit és tan gran que algunes botigues de complements equiparen les vendes a les de Carnaval, i l'oci nocturn assegura que és la nit més lucrativa després de la de Cap d'Any.
Tantes disfresses com per Carnaval
Una de les botigues més emblemàtiques de disfresses de Barcelona, MENKES, ha ampliat el catàleg de productes per la popularitat de Halloween, sobretot entre els joves i els més petits.
Una de les seves dependentes, la Patro Gómez, explica que "cada vegada hi ha més nens i sobretot joves que es caracteritzen, però també hi ha molt de turisme i molta gent de fora que el celebren". L'encarregada de la botiga, Isabel Carbajal, assegura que "al principi era el Carnaval, però el Halloween s'imposa i ara ja estan molt igualats".
Les disfresses clàssiques, sempre terrorífiques, de fantasmes, bruixes o de pel·lícules o sèries com la família Addams sempre tenen èxit. Enguany, però, la disfressa protagonista ha sorprès fins i tot els venedors.
La propietària de la botiga Atucom, Yolanda Martín, assegura que "aquest any n'hi ha un que és la bomba i que a més és la més barata de totes, que és la del robatori del Louvre". Roba negra, una màscara, una armilla reflectant i unes joies antigues, i llestos.
L'oci nocturn dona la campanada també per Halloween
L'altre gran beneficiat de la proliferació de les celebracions de Halloween és el sector de la restauració i de l'oci nocturn. La nit del 31 d'octubre genera un 30% més de facturació que un dissabte normal.
Glòria Cabrera, responsable de comunicació de la Federació d'Oci Nocturn de Catalunya, assegura que "s'ha convertit en una nit especial" per al sector, "tant per temàtica com per les ganes que té la gent de sortir i fer una cosa diferent", i ja és la data amb més facturació, només per darrere de Cap d'Any.
En el cas de Barcelona, la setmana dels sopars d'empresa també és molt forta, però a nivell general de Catalunya rotundament és la segona festa més important de l'any pel sector.
La festa també té un gran impacte en el sector hoteler de la Costa Daurada, que pot allargar la temporada gràcies a l'impuls de Port Aventura.
