Anar a la navegació principalAnar al contingut
3CatInfo és el nou model d'informatius de 3Cat
La meitat de catalans han connectat amb els continguts de 3CatInfo a la TV en el seu primer mes (3Cat)

L'estrena de 3CatInfo impulsa les audiències de l'univers informatiu de 3Cat

Destaca el creixement digital, el lideratge indiscutible dels "TN" i l'augment del seguiment dels 24h tant en TV com en ràdio
2 min

L'estrena de 3CatInfo ha impulsat les audiències de l'univers informatiu de 3Cat, amb un creixement destacat a nivell digital, el lideratge indiscutible dels "TN" i l'augment del seguiment dels 24h tant en TV com en ràdio com a principals fites del nou model d'informatius.

Amb el segell del rigor, la qualitat informativa i el servei públic que caracteritza els serveis informatius de 3Cat, el nou ecosistema digital de 3CatInfo ha registrat 2,3 milions de dispositius des de l'estrena, i destaca el creixement de l'11% pel que fa al nombre de dispositius que accedeixen a l'aplicació diàriament.

Un increment digital que es reflecteix també en les reproduccions de vídeo i àudio, que s'enfilen fins als 5,2 milions en l'entorn digital propi i els 45 milions pel que fa als vídeos publicats a les xarxes socials. Els vídeos informatius consoliden el seu creixement amb un 16% més de reproduccions diàries respecte a abans de l'estrena del nou model d'informatius.

Lideratge dels "TN", a més de 13 punts de la competència

Pel que fa a televisió, el 48,8% de catalans han connectat amb continguts informatius que formen part del nou ecosistema de 3CatInfo en l'últim mes. Es referma el lideratge indiscutible de totes les edicions dels "TN", que són els més vistos en cada franja i impulsen l'aposta de 3Cat pel periodisme de qualitat i servei públic. El "TN vespre" i el "TN comarques" pugen d'espectadors respecte a abans de l'estrena (un 3% i un 5%), mentre que el "TN migdia" es manté.

Amb un 28% de quota mitjana i un 24,8%, respectivament, el "TN migdia" i el "TN vespre" se situen a gran distància de la competència, a 13,3 i 15,8 punts de quota.

En els 24h, creix l'audiència tant a la televisió (lineal i digital) com a la ràdio (digital). El nou canal 3CatInfo assoleix un creixement del 7% en espectadors i puja quatre dècimes de quota, fins al 2%, una xifra similar a la registrada en moments d'alta intensitat informativa com la pandèmia.

En digital, el canal es consolida amb un 12% més de dispositius únics diaris respecte a la mitjana del 2025. A la ràdio, l'audiència digital puja un 19% respecte a la mitjana diària d'enguany.

Un èxit acompanyat de la resta de marques de 3Cat

Les bones xifres del mes d'arrencada de 3CatInfo van acompanyades de l'èxit de la resta de marques de 3Cat. TV3 assoleix fins a l'octubre la millor quota anual des del 2020, amb un 14,3%; Catràdio va tancar la millor temporada de la seva història amb 685.000 oients, segons l'EGM; i la plataforma 3Cat ja és la tercera més escollida pels catalans.

A més, Esport3 ha registrat el millor setembre en termes històrics, mentre el Super3 es consolida entre el públic infantil a la TV i dobla les reproduccions mensuals a la plataforma en tres anys.