Nokia presenta smartphones amb sistema Android, però independents de Google

La companyia, propietat de Microsoft, ha presentat també una família de telèfons "low cost" destinats als països emergents. El seu objectiu és recuperar quota de mercat i arribar a 1.000 milions d'usuaris a tot el món.
Redacció
1 min

Nokia, propietat de Microsoft, ha presentat al Congrés Mundial de Mòbils els seus primers telèfons intel·ligents amb sistema Android. Tot i basar-se en aquesta plataforma i executar les aplicacions d'aquest sistema, aquests telèfons no tindran accés a la botiga de Google sinó a la de Microsoft, en la quals els desenvolupadors d'aplicacions podran penjar lliurement el seu software. Els aparells tindran preus molt econòmics i una interfície d'usuari similar al Windows Phone. Els usuaris podran pagar les aplicacions mitjançant la factura telefònica.

Amb aquesta aposta, Nokia vol recuperar quota de mercat i arribar als 1.000 milions d'usuaris a tot el món, segons ha explicat Stephen Elop, vicepresident executiu de dispositius de Microsoft.

A banda de la incorporació d'Android, entre els nous productes destaca el Nokia 220, el mòbil per accedir a internet més barat del mercat, amb un cost de 29 euros.

La nova família de mòbils, amb pantalles de fins a 5 polzades, estan indicats especialment per a països emergents i sortiran per 89 euros el més bàsic, 99 euros el Nokia X+ i per 109 el Nokia XL.

Avui és notícia