
Nokia presenta smartphones amb sistema Android, però independents de Google
Nokia, propietat de Microsoft, ha presentat al Congrés Mundial de Mòbils els seus primers telèfons intel·ligents amb sistema Android. Tot i basar-se en aquesta plataforma i executar les aplicacions d'aquest sistema, aquests telèfons no tindran accés a la botiga de Google sinó a la de Microsoft, en la quals els desenvolupadors d'aplicacions podran penjar lliurement el seu software. Els aparells tindran preus molt econòmics i una interfície d'usuari similar al Windows Phone. Els usuaris podran pagar les aplicacions mitjançant la factura telefònica.
Amb aquesta aposta, Nokia vol recuperar quota de mercat i arribar als 1.000 milions d'usuaris a tot el món, segons ha explicat Stephen Elop, vicepresident executiu de dispositius de Microsoft.
A banda de la incorporació d'Android, entre els nous productes destaca el Nokia 220, el mòbil per accedir a internet més barat del mercat, amb un cost de 29 euros.
La nova família de mòbils, amb pantalles de fins a 5 polzades, estan indicats especialment per a països emergents i sortiran per 89 euros el més bàsic, 99 euros el Nokia X+ i per 109 el Nokia XL.




