Un passatger a l'andana i un tren de l'R4 de Rodalies a l'estació de Gelida
Imatge d'arxiu de l'estació de Gelida de l'R4 (3CatInfo/Rubén Cabús Lomba)

Desconvoquen la vaga a Rodalies del 27 de maig i 5 de juny que coincidia amb les dels docents

Es desconeixen els detalls de l'acord entre Renfe i els sindicats CCOO i UGT que reclamaven més personal , sobretot interventors, m´'es seguretat i el pagament d'incentius
Joan Garcia Riera
Periodista d'Economia de 3CatInfo
2 min

Els sindicats UGT i Comissions Obreres han desconvocat les vagues del servei de tren de Rodalies previstes pels dies 27 de maig i 5 de juny - coincidint amb les aturades dels docents a Catalunya- després que aquest divendres, en una segona reunió de mediació del departament de Treball, els representants dels treballadors i Renfe han arribat a un acord.

Els sindicats havien anunciat les dates de la vaga però abans van demanar una mediació. La coincidencia amb les dues jornades de vaga amb la dels mestres i professors ha pogut actuar com a mesura de pressiò per arribar a l'acord del qual se'n desconeixen encara els detalls.

Volen més personal

Segons ha pogut saber 3CatInfo, els treballador reclamaven més personal, sobretot més interventors. Tots dos sindicats denunciaven que no es complien els compromisos de més personal per a Catalunya.

Responsables de CCOO i la UGT expliquen que la companyia està immersa ara en dos processos de mobilitat de personal: una geogràfica, que són els trasllats que demanen els treballadors cap a altres comunitats, i una de funcional, d'ascensos a càrrecs.

I amb aquests moviments, el personal disponible no dona per cobrir les places necessàries d'interventor, com explica Francisco Cárdenas, responsable d'UGT a Renfe:

Hi ha uns acords que es van fer a nivell ministerial que deien que hi havia d'haver un interventor en cada tren, i amb les mobilitats que s'han fet és impossible, però impossible, ni tan sols arribar a la meitat.

Estació de Sants a Barcelona
Taquilles a l'estació de Sants de Barcelona (3CatInfo)

Seguretat i incentius

Altres reivindicacions són la de posar més seguretat. Segons expliquen des dels sindicats, a Catalunya es registren més agressions que a tota la resta de comunitats autònomes juntes.

Una altre és que es paguin els incentrius establerts. Des de la UGT expliquen que el personal de taquilles i els interventors cobren un petit percentatge per bitllet. Amb els tres mesos i mig que hi ha hagut gratuïtat al servei, la companyia es nega a pagar aquests diners que en altres comunitats sí que s'ha abonat quan ha passat un cas semblant.

Finalment, pel que fa al SEMAF, el sindicat majoritari entre els maquinistes, ja havia descartat secundar la convocatòria.

Temes relacionats

Avui és notícia

Més sobre Rodalies

Mostra-ho tot