Una grua s'emporta part d'un vagó del tren accidentat. (Foto: Reuters)
Una grua s'emporta part d'un vagó del tren accidentat. (Foto: Reuters)

Les caixes negres confirmarien que el tren de Santiago anava a 190 per hora, més del doble de la velocitat permesa

Redacció
1 min
Segons "La Voz de Galicia", les caixes negres recuperades confirmarien que el tren Alvia del tràgic accident de Santiago de Compostel·la circulava a 190 km per hora, més del doble dels 90 permesos com a màxim en aquell tram. Són paraules del conductor del comboi gravades quan el tren acabava de descarrilar. També es confirmaria que circulava a 200 km pel tram immediatament anterior però per raons que encara no se saben i que determinaran les investigacions no havia reduït el necessari a l'hora d'entrar al revolt.

D'acord amb una altra informació, del diari "El País", Francisco José Garzón Amo, el maquinista del tren, gallec i veí de Monforte de Lemos, hauria parlat per ràdio amb l'estació de Santiago poc després de l'accident i va repetir diverses vegades "Som humans, som humans" just abans de fer una confidència: "Espero que no hi hagi morts, perquè cauran sobre la meva consciència".

El maquinista, un dels supervivents, va participar en les feines de rescat durant els primers minuts i haurà de declarar en les pròximes hores.

Els trens Alvia, com aquest 730 protagonista de la tragèdia, van entrar en funcionament l'any 2006. És un servei ofert per Renfe destinat a la llarga distància. Aquests trens poden anar a 250 quilòmetres per hora i tenen capacitat d'operar amb l'ample internacional.

El president de Renfe, Julio Gómez-Pomar Rodríguez, ha confirmat aquest dijous en una entrevista a la Cadena Cope, que la línia ferroviària on ha passat l'accident està dotada d'un sistema de seguretat i que el tren havia passat dimecres al matí una revisió.

Avui és notícia