Competència investiga les elèctriques que han cobrat de més amb la nova tarifa per hores
La Comissió Nacional de Mercats i la Competència demana que es retornin les quantitats abonades de més i que s'informi els clients de manera clara
L'increment del preu de la llum, amb un nou màxim històric per a aquest dijous, ha fet que en els darrers mesos molts s'hagin mirat el rebut amb lupa. Però alguns clients han tingut un sobresalt més gros que la majoria.
Segons ha alertat la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), algunes comercialitzadores han aprofitat els canvis normatius per aplicar increments del preu de l'energia. De fet, en alguns casos la factura s'ha encarit un 30% més del que pertocaria.
La CNMC ha fet una anàlisi de 25 comercialitzadores, que suposen un 91% dels abonats, per saber si estaven adaptant els contractes dels seus clients als canvis normatius en la part regulada de la factura. Si bé asseguren que la majoria ho han fet bé, algunes no han informat del canvi de manera transparent i comprensible.
També hi ha altres comercialitzadores, si bé la CNMC afirma que són poques, que han anat més enllà i han aplicat un sobrecost en l'increment del preu de l'energia. Per això des de l'organisme han demanat que es regularitzin els contractes, es retornin les quantitats abonades de més i que s'informi els clients de manera clara.
Segons el mateix comunicat de la CNMC, actualment, moltes de les comercialitzadores advertides ja estant duent a terme les regularitzacions exigides per l'organisme, que recorda que els consumidors haurien de rebre les compensacions equivalents pels preus que haurien d'haver pagat des de l'1 de juny.
Competència adverteix que si les comercialitzadores no fan aquestes compensacions, emprendran les accions pertinents contemplades a la llei relativa a l'incompliment de l'aplicació de les mesures de protecció del consumidor.
- ARXIVAT A:
- Energia