
Elisa Mouliaá declara que no va voler calumniar Errejón ni obstaculitzar la justícia
Elisa Mouliaá ha declarat davant el jutge que no va tenir cap intenció de calumniar l'exportaveu de Sumar Íñigo Errejón, ni d'obstaculitzar la justícia.
Mouliaá, que estava investigada per uns tuits contra Errejón, amb motiu d'una querella per calúmnies, s'ha presentat finalment de forma voluntària aquest dimecres als jutjats de Madrid, després de no haver acudit a tres citacions anteriors.
L'actriu ha assegurat que es considera víctima d'una persecució i ha reconegut que es podria haver confós en algunes de les seves afirmacions.
La setmana passada el jutge va demanar detenir-la després de no comparèixer el dia 15 per tercera vegada per declarar en la causa de presumptes calúmnies.
Mouliaá va al·legar les dues primeres vegades que estava de baixa i que no volia coincidir amb Íñigo Errejón al jutjat i en la tercera citació va comunicar que estava treballant als Emirats Àrabs.
L'advocat d'Errejón ha demanat al jutge que obligui l'artista a comparèixer cada 15 dies al jutjat per garantir que serà en territori espanyol en futures citacions. Està previst que el jutge adopti una decisió aquest dijous.
Víctima d'una "persecució"
A la sortida dels jutjats, l'actriu ha assegurat que ha hagut de suspendre un contracte de feina a l'estranger per tornar a Madrid i ha lamentat el "tracte tan desproporcionat" que ha patit després d'acreditar una baixa mèdica i un viatge de feina. També ha insistit que mai va voler obstruir l'acció de la justícia.
"Al cap i a la fi, aquesta querella és per haver fet dos tuits en els quals acusava Errejón d'haver falsejat la declaració de dos testimonis" —en la causa en què ella l'acusava d'una suposada agressió sexual—. "Perquè en aquell moment jo pensava que va ser així", ha assegurat.
En aquest sentit, l'artista ha explicat que va veure "un vídeo de la declaració d'un testimoni dient que havia estat parlant amb Errejón i que li havia preguntat quin era el pla". Però ha reconegut que potser es va confondre.
Mouliaá ha dit que està sent víctima d"una persecució" per haver denunciat "una persona amb poder", i ha aclarit en referència a Errejón: "Jo no he destrossat la carrera de ningú, ell va dimitir abans que jo parlés per unes denúncies prèvies i l'única cosa que he fet ha estat protegir les dones i fer el bé comú per deure moral."









