Indonèsia
Balises trànsit v16
Perry Bamonte The Cure
Despeses Nadal
Llevantada Inuncat
Registre patinets elèctrics
Bulgària euro
Fàrmac Alzheimer
Villamanín loteria Nadal
Donald Trump
Dermatosi Nodular
Guardiola
Robert Lewandowski
Cabrera Espanyol

Catalunya al dia

Manresa aposta per municipalitzar la zona blava

La gestió directa del servei permetrà abaratir la zona blava, una de les més cares de tot l'estat espanyol

20/10/2022 - 17.22 Actualitzat 21/10/2022 - 09.24

Una hora de zona blava a Manresa costa, ara mateix, 1,80 euros. El servei, en mans privades, serà municipal a partir del maig del 2023, i això permetrà rebaixar preus.

L'Ajuntament no ha revelat quant acabarà costant. Sí que ha explicat que la tarifa passarà a ser una taxa i s'estalviaran el 21% d'IVA.

Vehicles que col·lapsen la ciutat buscant aparcament

El de la mobilitat és un dels problemes que fa temps que l'Ajuntament s'ha ficat entre cella i cella solucionar. Ara, amb el final de la concessió de la zona blava, el consistori veu davant seu un ventall de possibilitats. 

La gestió directa de la zona blava aportarà a l'Ajuntament uns beneficis extres d'entre 800.000 i un milió d'euros l'any. Uns diners de més que, segons l'alcalde, Marc Aloy, revertiran de manera directa a la ciutat en termes de mobilitat i transport públic:

"Tindrem la sobirania de la gestió i això és importantíssim."

La nova taxa s'hauria d'aprovar a principis de l'any que ve i serà llavors quan es parlarà de preus, i fins i tot de possibles noves modalitats d'aparcament.

Parquímetre de zona blava al centre de la ciutat (Catalunya Ràdio / Nati Adell)

La municipalització de la zona blava es pot fer perquè el 25 de maig s'acaba el contracte amb la multinacional Eysa, que els tenia lligats de mans i peus des del 2005 amb una operació urbanística: la construcció de l'aparcament de la plaça de la Reforma.

Pel regidor de mobilitat, David Aaron López, s'alliberen d'una hipoteca i tindran més marge de maniobra:

"Estàvem encotillats amb la zona blava i això s'acabarà."

La idea, d'entrada, és mantenir l'oferta que hi ha i després anar-la ajustant a les necessitats de mobilitat de la ciutat. Actualment hi ha 773 places de zona blava, 433 de taronja, 73 de zona verda per als veïns i 21 de mixtes.

Pel que fa al personal, 11 treballadors, la intenció és subrogar-los.