Concentració a Gurb dels treballadors de Pascual
Concentració a Gurb dels treballadors de Pascual (3CatInfo)

Pascual presenta un ERO per a tota la plantilla de la factoria de Gurb

El 31 de juliol, la planta d'Osona passarà a mans de Casa Tarradellas i deixarà d'envasar-s'hi llet per produir-hi mozzarella
Redacció
1 min

El grup lleter Pascual presenta un expedient de regulació d'ocupació (ERO) per acomiadar els 80 treballadors –tota la plantilla– de la fàbrica de Gurb.

El procediment s'ha comunicat poc més de 30 dies abans del tancament de la planta, previst el 31 de juliol. En aquella data, les instal·lacions de l'empresa lletera passaran a mans de Casa Tarradellas.

La nova propietat de la planta de Gurb preveu substituir l'activitat actual de tractament i envasat de llet per la producció de mozzarella per a pizzes.

Amb l'anunci de l'ERO es confirmen els temors de la plantilla de Pascual, que des de l'anunci de la venda a Casa Tarradellas denunciava un ERO encobert. Els treballadors han fet diverses vagues i manifestacions reclamant garanties laborals per als treballadors que s'incorporessin a la nova empresa.

Els representants dels treballadors consideren que no hi ha cap causa real que justifiqui l'ERO. I asseguren que negociaran, però que no acceptaran cap acord que no protegeixi els drets laborals i socials de la plantilla. No descarten recórrer als tribunals per demanar la nul·litat del procediment, que consideren "viciat d'irregularitats". La vuitantena de treballadors afectats ja estudien un calendari de noves mobilitzacions.

La plantilla retreu a Pascual haver ajornat l'inici de les negociacions i diuen que la direcció ha esperat fins a l'últim moment, quan el tancament ja és imminent, per començar a parlar amb els seus representants. En aquest sentit, denuncien que bona part de l'activitat ja s'ha traslladat de la planta osonenca a la factoria que Pascual té a Aranda de Duero, a Burgos.

Avui és notícia

Més sobre Empresa

Mostra-ho tot