Nena jugant amb cartes del joc 'Museus en Joc', que mostren il·lustracions d'obres representatives dels museus gironins disposades sobre una taula.
Inventen un joc sobre els museus gironins (3CatInfo)

Si la gent no va als museus, els museus van a la gent: un joc de taula sobre l'art gironí

Les cartes tenen il·lustracions de peces representatives dels 26 museus de la xarxa de les comarques gironines
La periodista Marta Gibert Ortensi mirant a càmera
Periodista de 3CatInfo a la delegació de Girona
1 min

Anar als museus de tocar de casa és una activitat poc comuna. O no s'hi va o s'hi va una vegada i ja no s'hi torna més. Això és el que tenen detectat la Xarxa de Museus de les Comarques de Girona.

Per canviar aquesta tendència, s'han inventat una nova eina: un joc de taula creat específicament per a l'ocasió. Es diu "Museus en Joc" i les cartes tenen il·lustracions de peces representatives dels 26 museus de la xarxa.

Anna Vila i Guillem Coll són els creadors d'aquesta proposta, que compta amb il·lustracions de Roser Matas. La dinàmica del joc consisteix a "crear la teva exposició amb setze obres que hi ha als museus intentant complir unes condicions i paràmetres perquè sigui la que tingui el màxim de punts", com explica Coll.

"No deixa de ser un catàleg viu que hi pots jugar moltes vegades i que sobretot dona cobertura a diferents franges d'edat en diferents idiomes", resumeix la coordinadora de la Xarxa de Museus, Lada Servitja.

De moment, s'han editat dos mil jocs, que es vendran als museus, cinc-cents dels quals es regalaran a les escoles, instituts, espais de gent gran o biblioteques.

Temes relacionats

Avui és notícia

Més sobre Museus

Mostra-ho tot