
Si la gent no va als museus, els museus van a la gent: un joc de taula sobre l'art gironí

Anar als museus de tocar de casa és una activitat poc comuna. O no s'hi va o s'hi va una vegada i ja no s'hi torna més. Això és el que tenen detectat la Xarxa de Museus de les Comarques de Girona.
Per canviar aquesta tendència, s'han inventat una nova eina: un joc de taula creat específicament per a l'ocasió. Es diu "Museus en Joc" i les cartes tenen il·lustracions de peces representatives dels 26 museus de la xarxa.
Anna Vila i Guillem Coll són els creadors d'aquesta proposta, que compta amb il·lustracions de Roser Matas. La dinàmica del joc consisteix a "crear la teva exposició amb setze obres que hi ha als museus intentant complir unes condicions i paràmetres perquè sigui la que tingui el màxim de punts", com explica Coll.
"No deixa de ser un catàleg viu que hi pots jugar moltes vegades i que sobretot dona cobertura a diferents franges d'edat en diferents idiomes", resumeix la coordinadora de la Xarxa de Museus, Lada Servitja.
De moment, s'han editat dos mil jocs, que es vendran als museus, cinc-cents dels quals es regalaran a les escoles, instituts, espais de gent gran o biblioteques.









