Crítiques al substitut del mític "I ❤ NY": els novaiorquesos no estimen el seu nou logo
Les xarxes s'han omplert de crítiques a la nova imatge, basada en el famós logotip del cor dissenyat per Milton Glaser el 1977
"Si hi ha disturbis a Nova York, serà per això", escriu un novaiorquès a les xarxes en un missatge recollit pel diari The New York Times. Parla del nou logo de promoció de la ciutat, la metròpoli per excel·lència, que no ha agradat a molts novaiorquesos.
Presentat aquest dilluns, no ha trigat a ser polèmic:
"És, literalment, el pitjor disseny que he vist mai", afirma a Twitter l'usuari Dewey Bryan Saunders, dissenyador gràfic.
Un altre usuari assegura: "Com a dissenyador, em fa mal."
No sembla, a partir d'aquestes reaccions, que el nou logo de promoció de Nova York hagi assolit l'objectiu d'"acabar amb la divisió i la negativitat" sorgides durant la pandèmia, en paraules de Kathryn Wylde, presidenta executiva de Partnership for New York City, el consorci públic i privat que ha promogut la campanya.
Un disseny, d'altra banda, que recorda clarament la seva font d'inspiració, el logo dissenyat per Milton Glaser el 1977, diuen que mentre anava en taxi a la reunió on havia de presentar-lo, per atraure turisme a una ciutat que era percebuda com a perillosa i a punt de fer fallida.
Aquell "I love NY" que substituïa la paraula "love" per un cor, imitat fins a l'infinit arreu del planeta, és ara "We love NYC", amb un cor en 3D, que ha adquirit relleu.
Canvia, doncs, el "jo" per un "nosaltres", i NY, les sigles de l'estat de Nova York, objecte d'aquella campanya, per NYC, les sigles de la ciutat (New York City), que ara es vol promoure.
Canvia, també, la tipografia: l'American Typewriter, de traç prim, que imita la lletra de màquina d'escriure, ha estat substituïda per una tipografia basada en la utilitzada en els rètols del metro de Nova York.
"El metro és les venes o el cor bategant de la ciutat", diu Graham Clifford, autor del polèmic disseny, per explicar la seva elecció tipogràfica, unes lletres de traç gruixut i recte.
La xarxa s'ha omplert de missatges que qüestionen la qualitat del disseny de Clifford.
Fixed it. #WeLoveNYC #logo #miltonglaser @welovenyc_ pic.twitter.com/l77w8bppDu
Soumar (@iamsyriaz) March 22, 2023
Des de la secció d'opinió de Bloomberg s'arriba a comparar el nou logo amb la restauració de l'"Ecce Homo" de Borja perpetrada per Cecilia Giménez, que va fer la volta al món.
It's the Monkey Christ of rebranding! https://t.co/TKGBkRwdqB @benschott pic.twitter.com/vdEl87Vkwc
Bloomberg Opinion (@opinion) March 22, 2023
Altres usuaris, en canvi, es limiten a reivindicar el logo de Glaser, que no sabrem mai què pensa d'aquesta nova creació inspirada per la serva obra, perquè va morir el juny del 2020.
Els creadors de la campanya sembla que s'han pres amb humor l'enrenou que han causat a la xarxa i ells mateixos han publicat mems comparant el logo de Glaser amb el de Clifford:
"Penses que s'odien mútuament, fins que t'adones que s'estimen", diu el text que acompanya una imatge de l'exitosa sèrie "Succession".
You'll think they hate each other until you realize they're in love. @succession #welovenyc pic.twitter.com/S0cYZW7PWo
WE ❤️ NYC (@welovenyc_) March 22, 2023
Val a dir, a més, que el The New York Times recull els testimonis d'alguns usuaris que es defineixen com a novaiorquesos de soca-rel i es mostren satisfets amb la nova imatge de promoció de la seva ciutat.
- ARXIVAT A:
- Estats UnitsArt