Un passatger a la zona d'arribades de la T1 de l'aeroport del Prat
El projecte també contempla la remodelació de les terminals 1 i 2 (ACN/Albert Cadanet)

El calendari de les obres a l'aeroport del Prat: qui hi intervé i quan es preveu que acabin

El projecte, que inclou la tercera pista, remodelació de terminals i una línia de tren subterrània, necessita el vistiplau d'Europa per tirar endavant

Redacció/AgènciesActualitzat

El president Illa vol que l'ampliació de l'aeroport Josep Tarradellas-El Prat sigui una realitat el 2033. Abans, però, el projecte, amb un cost aproximat de 3.200 milions d'euros, haurà de passar per diferents fases. 

Concretament, l'acord de remodelació, fruit d'un pacte entre la Generalitat i l'Estat, posa el focus a l'ampliació de la tercera pista de l'aeroport, la més propera al mar. 

A més a més, també projecta la remodelació de les terminals 1 i 2 i la construcció d'una terminal satèl·lit, a més d'altres actuacions, com la construcció d'una línia de tren subterrània per arribar a la T1.
 

Quin és el calendari?

Calendari de l'ampliació de l'aeroport del Prat
Les obres no s'iniciarien fins el 2030 (3Cat)

L'any 2026, Aena aprovarà el DORA, un document que recull les inversions previstes per als anys vinents.

Posteriorment, el 2028, està prevista l'aprovació del nou Pla Director de l'aeroport. Es tracta del document que estableix les directrius per coordinar l'ordenació urbanística d'un territori d'abast supramunicipal. 

Tot i això, el Pla Director no podrà tirà endavant si no rep l'aval mediambiental de la Comissió Europea, ja que l'ampliació afecta un espai protegit inclòs en la Xarxa Natura 2000.

L'última fase consistirà en la redacció del projecte i la resta dels tràmits mediambientals.

Un cop s'hagin superat tots aquests esculls, podran començar les obres. Es preveu que s'iniciïn el 2030 i s'allarguin fins al 2033.

 

ARXIVAT A:
Aeroport del PratGeneralitat de Catalunya
Anar al contingut