El pla Neucat continua en fase d'alerta a sis comarques pel temporal de neu i vent

La Direcció General d'Emergències de la Generalitat manté en estat d'alerta el pla Neucat a sis comarques del nord de Catalunya pel temporal de vent i neu. Diverses comarques del Pirineu es van quedar ahir sense llum durant tretze hores i a la Catalunya Nord, 250 turistes britànics van haver de ser evacuats dels autocars després de quedar bloquejats per la neu. Avui, quatre carreteres continuen tancades al trànsit.
1 min
El pla Neucat continua en fase d'alerta a sis comarques del nord de Catalunya. Les comarques afectades per l'alerta són la Vall d'Aran, l'Alta Ribagorça i el Pallars Sobirà, on el risc de nevades és molt probable, a més de l'Alt Urgell, la Cerdanya i el Ripollès, on el risc és probable. El Servei Català de Trànsit, per la seva banda, ha informat que quatre carreteres continuen tancades al trànsit per la forta nevada caiguda des d'ahir i en 33, la majoria situades a les comarques pròximes al Pirineu, són necessàries cadenes per circular. Les carreteres tancades al trànsit són la BV-4024 entre Bagà i el coll de Pal; la BV-4031 entre Toses i el coll de la Creueta; la C-142b a l'accés al pla de Beret, i la C-28 entre Alt Àneu i el port de la Bonaigua. En 33 vies més de les comarques de Lleida, Barcelona i Girona pròximes al Pirineu és obligatori l'ús de cadenes a causa de la quantitat de neu que hi ha a les vies. Les mateixes fonts han informat també que s'ha restringit el pas als vehicles articulats a l'N-230 a l'altura de Vilaller, a l'Alta Ribagorça, perquè hi ha neu i gel a la calçada.

Avui és notícia