
Els carregadors de l'AMB deixen de ser gratuïts: quant val carregar el cotxe elèctric?
L'Àrea Metropolitana de Barcelona, al llarg d'aquest any 2024, preveu ampliar la xarxa fins a 102 punts de recàrrega per a vehicles elèctrics
Redacció
15/01/2024 - 18.04 Actualitzat 16/01/2024 - 17.47
A partir d'aquest dilluns, els carregadors per a vehicles elèctrics de l'Àrea Metropolitana de Barcelona deixen de ser gratuïts.
Després de 8 anys en què omplir la bateria del cotxe era de franc, l'AMB ha donat per finalitzat el període de promoció gratuït i, a partir d'aquest 15 de gener, el servei passa a ser de pagament.
"Seguint el model de tarifació de la ciutat de Barcelona i l'estratègia de la resta d'Europa de sostenibilitat econòmica i transició energètica, el servei Electrolineres AMB serà de pagament."
Hi ha fins a quatre tipus de càrrega --normal, semiràpida, ràpida i ultraràpida-- i els preus i els temps màxims varien segons quin triï l'usuari.
► La tarifa per ús en un punt de càrrega normal és de 0,24 euros/kWh per l'energia consumida, amb un plus de 0,012 euros/min per l'excés de temps a partir del minut 120.
► Els preus en els punts de càrrega semiràpida, on el temps màxim d'ús baixa fins als 60 minuts, és de 0,28 euros/kWh per consum i 0,104 euros/min quan se superi el temps màxim.
► La tarifa en el punt de recàrrega ràpida serà de 0,30 euros/kWh, amb un recàrrec de 0,399 euros/min quan se superi el temps màxim establert, que és de 30 minuts.
► Finalment, el punt de recàrrega ultraràpida té un cost de 0,36 euros/kWh, amb un plus de 0,72 euros/min els usuaris que passin dels 30 minuts de temps màxim establerts.
Arribar als 102 punts de recàrrega, l'objectiu del 2024
L'Àrea Metropolitana de Barcelona, al llarg d'aquest any 2024, preveu ampliar la xarxa de punts de recàrrega per a vehicles elèctrics de 10 a 102, que calculen que poden arribar a donar servei simultani a 367 vehicles. D'aquestes 102, n'hi haurà 63 de recàrrega ràpida, 11 de recàrrega semiràpida i 28 de solars.
L'AMB calcula que aquest pla d'expansió tindrà un cost global de quatre milions d'euros, dos milions dels quals provindran de subvencions del Fons Europeu de Desenvolupament Regional.
L'objectiu que persegueixen és el de crear "una de les xarxes metropolitanes públiques d'electrolineres de recàrrega ràpida més extensa del sud d'Europa".
Avui és notícia
Un Sánchez entestat a acabar la legislatura admet errors però diu que no accepta lliçons
On serà vàlid l'abonament de transport públic de 60 euros mensuals, 30 per als joves
Salomé Pradas no respon preguntes dels diputats al Congrés després d'apuntar a Mazón per la dana
Finalitza l'alerta per pluja al Priorat, la Ribera d'Ebre, el Baix Ebre i el Baix Camp
S'aixeca la prohibició d'accedir al medi natural a 79 municipis per la pesta porcina africana