L'endeutament de la CCRTV obre un debat polític al Parlament entre Villatoro i el PSC i ICV

El director general de la Corporació Catalana de Ràdio Televisió (CCRTV), Vicenç Villatoro, ha restat importància al fet que els pressupostos de la Generalitat per al 2003 hagin augmentat en un 40% l'endeutament previst inicialment i ha afirmat que el dèficit ja s'anirà reduint els anys vinents. Villatoro ha assegurant que en cap cas això afectarà el compliment del contracte programa ni del pressupost.
2 min
Durant la seva compareixença davant la comissió parlamentària de control de la CCRTV, Villatoro ha afirmat que l'important és que els Pressupostos per al 2003 preveuen que la corporació disposarà de 214 milions d'euros, que és el que necessita per funcionar, i ha afirmat que és potestat del govern català decidir quina part d'aquests recursos corresponen a una aportació directa i quina part a endeutament. El grup socialista i el d'Iniciativa han denunciat que el govern ha retallat la subvenció a la Corporació i deixarà l'ens públic en una situació econòmica difícil. Han afirmat que la situació de TVC és "dramàtica" i "inviable" a causa de l'endeutament, i han coincidit a afirmar que el govern català ha "desautorizat Villatoro" en augmentar l'endeutament previst. Segons l'avantprojecte de pressupostos de la CCRTV per al 2003 que Villatoro va presentar fa dues setmanes al consell d'administració, estava previst que el govern català atorgués una subvenció directa de 112 milions d'euros a la CCRTV i l'autoritzés a endeutar-se per valor de 58 milions d'euros. Però el projecte definitiu de pressupostos que l'executiu català ha presentat el Parlament preveu una reducció de l'assignació directa fins als 87 milions d'euros i un augment de la capacitat d'endeutar-se de 84 milions. El director general de la Corporació ha destacat que el manteniment de les emissores públiques catalanes "només costa als ciutadans 10 cèntims d'euro al dia o, el que és el mateix, a canvi de 500 pessetes al mes els oferim una televisió i ràdio líders", ha dit. DEBAT SOBRE LA PLURALITAT El grup socialista també ha denunciat un deteriorament del pluralisme i ha posat com a exemple l'entrevista feta a Jordi Pujol el 31 d'octubre. Villatoro ha assegurat que l'últim informe del Consell de l'Audiovisual de Catalunya demostra que els mitjans de comunicació de la Corporació són plurals.

Avui és notícia