L'holandesa Ahold vendrà tots els supermercats Supersol, Hipersol i Hiperdino de l'Estat
La companyia de distribució holandesa Ahold ha anunciat que vendrà les botigues que té a Espanya. A Espanya, Ahold és propietària de les cadenes de supermercats Supersol, Hipersol i Hiperdino, de Catalunya, Madrid, les Canàries, Andalusia, Extremadura, Castella i Lleó i Castella-la Manxa, així com dels magatzems de majoristes CashDitlo i de les botigues turístiques Netto, de Canàries. La companyia preveu desprendre's dels negocis a l'Estat durant els pròxims 3 anys, dins de l'estratègia presentada per recuperar la crisi sorgida després de l'escàndol financer per les irregularitats en la seva filial nord-americana US Foodservice.
2 min
Ahold ha anunciat que té la intenció de vendre les botigues que té a Espanya, segons ha informat l'empresa en un comunicat. La companyia preveu desprendre's dels seus negocis espanyols durant els pròxims tres anys, dins de l'estratègia presentada per recuperar la crisi sorgida després de l'escàndol financer d'US Foodservice. L'empresa ha indicat que "no preveu desenvolupar una posició de lideratge a Espanya en els pròxims 3 anys, per la qual cosa començarà el procés de venda de les botigues espanyoles "tant aviat com sigui possible", segons el comunicat. A Espanya, Ahold és propietària de les cadenes de supermercats Supersol, Hipersol i Hiperdino, que són a Catalunya, Madrid, les Canàries, Andalusia, Extremaduea., Castella i Lleó i Castella-la Manxa, així com els magatzems de majoristes CashDitlo i de les botigues turístiques Netto, de Canàries. La venta dels establiments espanyols forma part d'una reestructuració de les activitats de venda minorista d'Ahold, que vol concentrar-se en els establiments "que poden arribar la posició de líder" en els seus mercats, en els tres 3 i 5 pròxims anys i desfer-se de la resta. L'empresa preveu emetre 625 milions de noves accions, amb la venda del qual volen obtenir 2.500 milions d'euros. D'altra banda, ha anunciat un programa de restauració que li permetrà una reducció anual costos per valor de 600 milions d'euros des d'ara fins el 2006. A més, pretén recuperar la seva filial US Foodservice, on el febrer es van detectar irregularitats per haver inflat els beneficis en més de 800 milions d'euros i que van costar al grup una pèrdua neta de 1.208 milions d'euros per a l'exercici del 2002. El president de la companyia, Anders Moberg, ha dit que la firma nord-americana és un negoci amb una gestió deficient, però que té una gran posició en el mercat", per la qual cosa la companyia posarà en marxa un pla de recuperació en tres etapes.




