Catalunya Ràdio, la que més creix a l'EGM per segona onada consecutiva
"La tarda" fa el seu millor registre des del 2005, i l'emissora és líder en audiència femenina i públic jove
Amb 644.000 oients diaris, segons les dades de l'Estudi General de Mitjans corresponents a la primera onada del 2022, Catalunya Ràdio incrementa la seva audiència en un 13% respecte a l'onada anterior, i un 14% respecte a la mateixa onada de l'any passat.
Catalunya Ràdio incorpora 80.000 oients diaris nous, en una onada en què creix un 11% el consum de la ràdio generalista. Som líders a la demarcació de Lleida i l'emissora en català amb un perfil més jove i més femení.
"El matí", el programa més escoltat de l'emissora
Amb 466.000 oients, el magazín que dirigeix Laura Rosel aconsegueix 67.000 oients més que a l'onada anterior i 61.000 respecte de la mateixa de l'any passat. Amb "L'última hora del matí de Catalunya Ràdio", que tanca el magazín matinal amb el bon humor de Quim Morales, Charlie Pee, Joel Díaz i els seus 93.000 oients diaris.
"La tarda", amb la millor xifra en anys
El programa d'Òscar Fernandez i Elisenda Carod suma 152.000 oients en la seva segona dada d'audiència: la millor xifra del programa de tarda, des del 2005: "Això no és flor d'un dia, els números ens donen tranquil·litat per seguir explicant notícies, riures i algunes ximpleries."
El "Tot costa", programa d'esports més escoltat del país
Per segona onada consecutiva, supera la barrera dels 100.000 oients i amb la xifra actual, de 109.000, obté la millor xifra del programa des del 2016: "Hem fet una família cada vespre", com diuen Jordi Costa i Sònia Gelmà.
L'increment d'audiència també es fa visible en altres programes. Així, el "Catalunya migdia", amb Gemma Bonet, suma 78.000 oients diaris, amb un increment d'11.000 respecte a l'onada anterior; i el "Popap", amb Mariola Dinarés, arriba als 74.000, després de guanyar-ne 8.000.
"El búnquer", amb en Peyu, Jair Domínguez i Neus Rossell, aconsegueix en aquesta onada 46.000 oients; "Adolescents XL", amb Roger Carandell, Juliana Canet i Marta Montaner, 43.000, i "La nit dels ignorants", amb Xavier Solà, 41.000 oients.
I el cap de setmana?
Catalunya Ràdio també incrementa l'audiència: "El suplement", amb Roger Escapa, l'escolten 370.000 oients els dissabtes, i 351.000, els diumenges. Pel que fa al "Tot gira", amb David Clupés, té una audiència de 136.000 oients els dissabtes i 110.000 els diumenges.
Més audiències del cap de setmana: "Solidaris", amb Mercè Folch, també puja i aconsegueix 63.000 oients, i "Les dones i els dies", amb Montse Virgili, obté una audiència de 51.000 oients. També pugen els dissabtes "iCatExprés" amb 23.000 oients i "A tocar!" amb 13.000.
Els diumenges, "Un restaurant caníbal a Berlín", amb Paula Molés, també incrementa audiència i se situa en 57.000 oients, igual que el "Revolució 4.0" amb Xantal Llavina, que arriba en aquesta onada als 44.000.
Catalunya Informació també creix i arriba als 114.000 oients diaris; iCat fm obté una audiència de 44.000 oients i Catalunya Música arriba als 31.000 oients diaris.
RAC1 lidera el rànquing d'emissores més escoltades en aquest EGM (967.000); Catalunya Ràdio la segueix amb 644.000 oients diaris, la SER està en tercera posició amb 387.000 i la COPE, a la quarta, amb 259.000.
La ràdio que més creix, també en digital
Les bones dades es repeteixen en l'audiència digital. Catalunya Ràdio va aconseguir al març 959.000 usuaris únics en el conjunt de l'Estat, segons dades de la consultora Comscore. Aquesta xifra representa un creixement del 19% respecte al mes anterior i ens situa com la ràdio generalista que més creix.
Aquesta és la tercera millor audiència de Catalunya Ràdio en tota la seva història, només superada l'octubre del 2017 i el gener del 2022. "El matí de Catalunya Ràdio" és el programa més seguit, amb 5,3 milions de reproduccions des de l'inici d'aquesta temporada.
El segueix "El búnquer", una aposta clandestina que s'acosta als 2 milions de reproduccions d'àudio en directe i a la carta: l'increment és de més del 55%, en relació amb la temporada 2020-2021. Si hi afegim les reproduccions a plataformes externes com YouTube, Spotify o Apple Podcast, el volum de reproduccions total arriba a 9,7 milions.
Completa el rànquing "Crims", amb més d'1,4 milions de reproduccions en el que va de temporada, un 9% més que el mateix període de la temporada anterior. Els 20 àudios a la carta més escoltats des del començament de temporada són tots del programa presentat per Carles Porta.
La TdT, el programa conduït per Ricard Torquemada, acumula 1,6 milions de reproduccions d'àudio, amb el Barça-Madrid del 20 de març com a emissió en directe més escoltada de Catalunya Ràdio de tota la temporada. Aquesta transmissió és també l'emissió més escoltada del programa des de la seva estrena l'agost del 2018. A més, 9 de les 10 emissions en directe més escoltades de la temporada són transmissions de partits del Barça.
"La tarda de Catalunya Ràdio" registra 1,9 milions de reproduccions, un 53% més que el programa de tarda de la temporada passada.
- ARXIVAT A:
- Catalunya RàdioEGM