Un tren de l'R3 aturat a l'estació de Vic
El nou tall a l'R3 començarà després de Sant Joan i s'allargarà tot un any (ACN/Laura Busquets)

El nou tall pel desdoblament de l'R3 s'allargarà tot un any a partir de Sant Joan

El desdoblament de part de la línia aturarà el servei entre Mollet del Vallès i la Garriga i es reforçarà amb autobusos

RedaccióActualitzat

Els usuaris de l'R3 de Rodalies tornaran a veure interromput el servei a la línia. Les noves obres de desdoblament ja tenen data: començaran després de Sant Joan per no afectar el curs escolar.

Formen part d'un projecte global per desdoblar tota la línia, que va tenir la seva fase inicial a l'octubre de 2023. Aquesta és la segona part de les obres entre Parets i la Garriga. Tot i que en un inici el tall estava previst entre aquestes dues estacions, per motius tècnics s'ampliarà fins a Mollet del Vallès.

Unes obres que duraran tot un any, el doble de temps del que estava planificat. Mentrestant, es reforçarà el servei amb autobusos en els mateixos horaris que el tren, així com busos directes entre Barcelona i Vic. A l'anterior tall de la línia arribaven fins a Fabra i Puig. Aquesta vegada, s'està estudiant que també facin parada a la Sagrera per millorar les connexions amb el metro.

Són 18 quilòmetres d'obres i cinc estacions afectades, i serà el primer tram desdoblat de l'única línia de Rodalies d'una sola via. Aquesta és la segona fase del pla de desdoblament de tota l'R3, un projecte a llarg termini.

Usuaris "esgotats"

En una reunió informativa celebrada aquest dimecres a Vic, la directora general de Transports i Mobilitat, Susi López, ha assegurat que "ajudarà a tenir més regularitat i puntualitat" a la línia.

Per la seva banda, des de la plataforma Perquè no ens fotin el tren, Marc Janeras ha lamentat que aquest segon tall sigui "molt llarg i inassumible" i ha criticat que "no s'està fent l'esforç necessari per minimitzar-lo". "Veiem una mala planificació en el conjunt de les obres", ha sentenciat, i ha afegit que els usuaris estan "esgotats d'un funcionament tan deficitari".

També s'ha mostrat preocupat perquè "no torni a passar el mateix que en el primer tall, on la represa va ser pitjor que l'estat previ". En aquell moment alguns usuaris fins i tot van reclamar que tornés el servei d'autobusos que havien tingut de manera provisional.

ARXIVAT A:
RenfeRodaliesInfraestructures
Anar al contingut