Passatgers del tren de Ouigo avariat, aquesta matinada de dimarts en el trajecte Barcelona-Madrid (Europa Press - Alberto Puchades @ALBPUCH)

Una avaria en un tren de Ouigo deixa penjades un miler de persones camí de Madrid

Cap a les 11 h de la nit s'ha quedat aturat entre Alhama de Aragón i Ariza, l'han portat fins a Calataiud i la meitat del passatge ha arribat a Madrid a les 5 h de la matinada

RedaccióActualitzat

Una avaria d'un tren d'alta velocitat de Ouigo que feia aquest dilluns a la nit el trajecte Barcelona-Madrid ha deixat prop d'un miler de passatgers penjats a mig camí durant més de tres hores.

L'incident ha començat cap a les 23 h de la nit entre Alhama de Aragón i Ariza, a la província de Saragossa.

Segons Adif, cap a les 2 h de la matinada, el comboi, que havia patit una avaria elèctrica, ha retrocedit fins a l'estació de Calataiud per tal d'evacuar els passatgers.


La meitat del tren arriba a Madrid a les 5 h

Allà la companyia ha dividit el tren, format per dues unitats de 8 vagons cadascuna, i la que no estava avariada ha continuat cap a Madrid, on ha arribat a les 5 h de la matinada.

L'altra unitat amb els passatgers que hi viatjaven s'ha quedat a l'estació de Calataiud, on un altre tren provinent de Barcelona els ha recollit cap a les 5 h de la matinada per portar-los a Madrid, on han arribat a dos quarts de set.

Segons la companyia, han fet tot el possible per solucionar l'avaria, i també per aconseguir fer arribar els passatgers al destí el més aviat possible:

"Seguint tots els protocols de seguretat, des de Ouigo s'està treballant amb Adif, Protecció Civil i els serveis d'emergències per fer un transvasament dels passatgers a un altre tren de Ouigo el més ràpid possible i poder arribar a l'estació de destí."


Queixes a les xarxes

A les xarxes socials molts viatgers afectats s'han queixat de les condicions amb què han hagut de viure les hores que han passat dins del tren, i també de les de l'estació de Calataiud, en plena matinada.

 

Durant l'incident alguns passatgers, a banda de queixar-se, també han aprofitat per passar-s'ho bé, malgrat les circumstàncies, amb música i ball:

 

Segons ha explicat a TV3 aquest passatger, David Espinola, els moments més crítics de la nit han estat les hores que han passat a dins del tren amb les portes tancades sense llum ni aire condicionat:

"La part més complicada és que ens hem trobat enmig del no res, en un tram on no ens deixaven sortir del tren, sense aire condicionat i les portes tancades. La gent ha començat a patir, hi havia gent gran, i han acabat passant 4 hores tancats, alguns que no han volgut baixar perquè era de difícil accés, era un pendent, hi ha hagut alguna caiguda de la gent intentant sortir, i aleshores ha estat una situació una mica dantesca."


Afectada l'operativa de Ouigo

L'incident no ha afectat només els passatgers del tren avariat: el tren Ouigo que havia de sortir de l'estació de Sants de Barcelona a tres quarts de set del matí ha estat cancel·lat.

A més, alguns passatgers han explicat a TV3 que la companyia els ha informat que no en sortirà cap més fins a les 5 de la tarda. La companyia, però, ha assegurat que reprendrà el servei abans, possiblement durant el matí.

També ha recordat que en aquests casos retornen als passatgers afectats el 100% del preu del bitllet més un 200% extra que poden reclamar a través d'internet tres dies després de l'incident.

Segons ha informat Renfe, l'avaria no ha afectat els seus trens d'alta velocitat, els AVE i els AVLO.

Els passatgers afectats se senten maltractats

A les 9 del matí Ouigo ha cancel·lat els dos primers trens que sortien de Barcelona, el de les 6.45 i el de les 7.40, i els passatgers afectats per aquestes cancel·lacions s'han queixat de la poca informació i suport que han rebut de la companyia.

És el cas de Beatriz Pérez, que ha explicat al programa "Els matins" de TV3 que de la cancel·lació n'hi han informat els altres passatgers, i que Ouigo només els ha explicat la indemnització a què tenen dret:

"Ens han dit que ens donarien el 200%, però que no podien fer res per nosaltres, he hagut de comprar un bitllet a una altra empresa que ens ha costat el triple del que ens havia costat aquest."

Marta Comas, una altra passatgera que havia d'agafar el primer tren, s'ha queixat que Ouigo no informa a l'estació mateix, i no ofereix alternatives ni assistència en aquests casos:

"No hi ha cap taquilla de Ouigo, per buscar informació s'ha de fer tot a través de la web, hem hagut d'anar corrent a comprar un altre bitllet, però per a les 11."


Tres avaries en un any

La companyia Ouigo, filial del monopoli ferroviari francès SNCF, va començar a operar a la línia d'alta velocitat Barcelona-Madrid fa poc més d'un any, i es va estrenar amb una avaria.

Va ser el segon dia que funcionava: pocs minuts després de sortir, un tren va haver de tornar a l'estació perquè s'havia espatllat, i els passatgers van sortir en un altre tren al cap de dues hores i mitja.

Fa exactament un mes, un altre tren de Ouigo va tenir una altra avaria al mateix punt que el d'aquesta nit de dilluns. En aquell cas, però, no va ser el tren la causa, sinó la catenària, que es va desprendre.

 

ARXIVAT A:
Mobilitat
Anar al contingut