
Reobren tots els carrils de l'AP-7 a Santa Margarida i els Monjos després del xoc de dos camions dilluns
La situació a l'AP-7 ja està normalitzada després que un accident entre dos camions aquest dilluns a Santa Margarida i els Monjos va fer tallar completament la via i aquest dimarts es mantingués només un carril obert en sentit nord, on es van registrar fins a 15 quilòmetres de retencions. El trànsit en sentit sud ja es va reobrir dilluns.
El sinistre es va originar arran d'una col·lisió per fregament entre els camions, que es van acabar incendiant i un va cremar completament. A més, es van produir diverses explosions, perquè un dels camions transportava esprais. Tot i l'aparatositat de l'accident, no hi va haver ferits.
Durant la jornada de dimarts es van haver de mantenir dos carrils tallat per les tasques de neteja de la via, la retirada de la càrrega dels camions i la reparació del ferm.
Protecció Civil va desactivar dimarts el Transcat, el pla especial d'emergències per a accidents en el transport de mercaderies perilloses per carretera i ferrocarril a Catalunya.
En el moment de l'accident, els Bombers de la Generalitat van mobilitzar 12 unitats i tres dotacions del SEM es van desplaçar al lloc del sinistre. Cap a les 3.45 de la matinada d'aquest dimarts, els Bombers han donat per finalitzades les tasques d'extinció del foc, tant dels camions com de la vegetació afectada al voral de la carretera.
L'accident va provocar una important fumera visible des de diversos punts del municipi i la comarca. El sinistre va generar més de 90 trucades al 112.
Segons RTV Vilafranca, l'explosió va comportar l'evacuació dels treballadors de l'empresa Gedia, que produeix peces per carrosseria d'automòbils.








