Itàlia necessita la victòria contra Eslovàquia per no dependre de les caramboles del partit entre Nova Zelanda i el Paraguai
Al Mundial de Sud-àfrica avui es coneixeran els classificats del grup E, després dels partits Dinamarca-Japó i Camerun-Holanda; i també del grup F, amb el Paraguai-Nova Zelanda i, sobretot, el repte per a la campiona del món. Itàlia aspira a passar de ronda enfront d'Eslovàquia de la forma tradicional: amb un punt d'agonia, sense brillantor i discutida per la crítica i els aficionats, però disposada a donar molts maldecaps en les pròximes rondes, com sempre. Però, per aconseguir-ho, els de Lippi hauran de millorar, i molt, el seu bagatge ofensiu, i, en principi, sense Pirlo encara en l'onze titular. Els eslovacs ja han dit que renunciaran a portar la iniciativa.
L'ultima vegada que Itàlia va acomiadar-se d'un Mundial sense classificar-se per als vuitens de final va ser en el del 1974. En canvi, per al Paraguai seria una fita classificar-se per quarta vegada. Els guaranís ho tenen de cara, ja que pràcticament els valen tots els resultats davant de Nova Zelanda. Amb victòria o empat estan classificats matemàticament i amb una derrota també podrien passar si Itàlia i Eslovàquia empaten. En canvi, Nova Zelanda està obligada a guanyar per no dependre dels altres.
En el grup E, Holanda, ja classificada, té un partit intranscendent davant del Camerun, eliminada. En canvi, les altres dues seleccions del grup E, Dinamarca i el Japó, se la juguen. Als danesos només els val la victòria, però els japonesos en tenen prou amb l'empat per continuar a Sud-àfrica.

