
Doblet imponent del Visma per inaugurar la Volta
Les neerlandeses Veenhoven i Vos han travessat primeres la meta de Santa Susanna, abans que dissabte arribi la muntanya
La Volta femenina 2026 ha començat amb tota una declaració d'intencions d'un dels equips més potents del ciclisme. Dues corredores neerlandeses del Visma Lease a Bike han travessat en primera i segona posició la meta de la primera etapa a Santa Susanna: la guanyadora ha estat Nienke Veenhoven, que serà la primera a lluir el mallot de líder, i la referència de l'equip groc, Marianne Vos, vencedora de l'edició 2024 de la competició.
DOBLET DEL VISMA
Veenhoven guanya, i Marianne Vos acaba segona en un final accidentat#Volta3Cat
En directe per Esport3 i la plataforma 3Cat:
https://t.co/qbRQtTCoWf pic.twitter.com/SJ5L4U0sK3 Esport3 (@esport3) June 19, 2026
L'altre nom propi d'aquesta primera jornada ha estat Laura Molenaar, del conjunt VolkerWessels. La ciclista, també dels Països Baixos però amb una infantesa viscuda a Olot, ha recorregut més de 40 quilòmetres escapada en solitari i és la primera líder de la muntanya.
La gran protagonista del dia, +40km en solitari!
퐇퐚퐭퐬 퐨퐟퐟, Laura Molenaar!#VoltaCatalunya pic.twitter.com/WrQJnLgFOq Volta a Catalunya (@VoltaCatalunya) June 19, 2026
Amb l'etapa controlada, s'ho ha mirat des de certa distància la favorita de casa, Paula Blasi. L'espluguenca espera amb il·lusió l'etapa 2, amb l'arribada de la muntanya, després del temut coll de la Creueta i final a La Molina. Ben a prop de la seva residència de Llívia.

- ARXIVAT A:
- La Volta

