Futbol

Mor als 57 anys Carlos "Lobo" Diarte, entrenador del Nàstic l'any 2002

L'històric futbolista paraguaià Carlos "Lobo" Diarte ha mort aquest matí en un hospital de València, on lluitava contra una llarga malaltia. Lobo Diarte va triomfar al futbol espanyol en equips com el Saragossa, el València, el Salamanca o el Betis. Com a entrenador va deixar un bon record al Nàstic de Tarragona, on va estar a punt d'aconseguir una miraculosa permanència.

Actualitzat
A principis d'any, Diarte va deixar de ser entrenador de la selecció de Guinea Equatorial i va anar a València per "lluitar amb dos tumors", com ell mateix va dir. Lobo Diarte, nascut a Asunción, va ser contractat pel Saragossa el 1973. La seva facilitat golejadora va fer que el Barça s'interessés per ell, però el València va pagar 70 milions de pessetes, una fortuna l'any 1976. El Lobo va marcar amb els "txes" el gol més matiner de la història de la Lliga. Ell mateix explicava la jugada.

El seu rècord com a golejador va ser d'onze gols en set jornades la temporada 1976-77. També va jugar al Salamanca i al Betis. Com a entrenador destaca el seu pas pel Nàstic de Tarragona a l'any 2002. Va agafar l'equip al gener i no va aconseguir la permanència en la Segona Divisió per tan sols un punt. Va tornar al Paraguai, on va fer campió l'Olimpia. El 2008 es va fer càrrec del Calp, de la territorial valenciana.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut