Sébastien Ogier guanya el Ral·li del Japó en un final trepidant amb el noruec Petter Solberg
El francès Sébastien Ogier, al volant d'un Citroën C4 WRC, s'ha imposat finalment al Ral·li del Japó, desena prova puntuable del Mundial. El pilot francès ha tingut un frec a frec fins a l'últim moment amb el pilot noruec Petter Solberg, que ha estat finalment segon, a quinze segons i set dècimes del francès. El podi l'ha completat el finlandès Jari-Matti Latvala (Ford), que ha superat Dani Sordo (Citroën) en els últims trams. Per la seva banda, el líder del campionat, Sébastien Loeb (Citroën), només ha pogut ser cinquè. Loeb continua líder del Mundial amb quaranta-tres punts d'avantatge sobre el mateix Sébastien Ogier.
Ogier, el més llest
El francès ha estat el més llest i ha acabat imposant-se a la cursa. Ahir va poder col·locar-se líder davant els problemes dels seus adversaris, però va preferir fer un últim tram lent per perdre alguna posició i disposar avui d'unes millors condicions a la carretera. Aquest fet ha estat decisiu, ja que ha permès al francès disposar de millors condicions de competitivitat per sortir tercer a les pistes en detriment del noruec, que, primer, anava netejant de brutícia les carreteres als seus perseguidors. Tot i això, Ogier no ha aconseguit agafar gaire distància en els primers trams de la jornada. Però una vegada més, l'escassa fiabilitat mecànica del C4 WRC privat de Solberg l'ha tornat a allunyar d'un gran resultat. En el segon tram del dia, Solberg ha començat a tenir problemes amb un dels seus amortidors, que s'ha acabat trencant tres trams després. Tot i així, ha acabat perdent poc temps i mantenint la segona plaça. Així Ogier ha acabat guanyant la carrera per quinze segons i set dècimes.
El Mundial continua encapçalat per Loeb, que, tot i veure retallada la seva distància, podria proclamar-se campió en la pròxima cita de França, entre l'1 i 3 d'octubre. Una victòria o treure més de set punts al seu compatriota Ogier li donarien un nou títol mundial.

