Delfí Geli, president del Girona, entrega una samarreta de record a Juan Carlos
Delfí Geli, president del Girona, entrega una samarreta de record a Juan Carlos (Nuri Marguí / Girona FC)
Futbol

Juan Carlos Martín: "El meu últim any al Girona ha estat molt dur"

El porter manxec, que deixa el Girona després de set temporades, ha assumit la seva responsabilitat en el descens tot i no haver pogut jugar en tota la temporada per culpa d'una greu lesió al menisc

Redacció Esport3Actualitzat

El porter del Girona Juan Carlos Martín ha admès que la seva última temporada al Girona ha estat molt dura a causa de la lesió que l'ha tingut pràcticament tota la campanya apartat dels terrenys de joc. En una entrevista als mitjans del club, poc després que el Girona fes oficial que el porter de Guadalajara no continuarà la pròxima temporada, Juan Carlos ha assumit també la seva responsabilitat pel descens tot i la seva nul·la participació sobre la gespa.

"En el moment que em vaig fer la lesió ja sabia que era una cosa molt greu, perquè vaig ser jo sol, va ser un gest que he fet deu milions de vegades i el dolor que vaig sentir quan el vaig fer... Em vaig espantar. Sabia que no era una pessigada al menisc. I ha estat molt dur no poder compartir amb els companys tot el que ha passat. Però tots tenim la nostra part de responsabilitat i s'ha d'assumir. Tots hem participat en aquest descens, cadascú en el seu rol. Tots vam arribar a la Champions, tots hem descendit. I jo també me'n sento responsable."

Juan Carlos ha admès que no ha estat satisfet quan no ha jugat perquè Míchel s'ha estimat més altres porters, com Gazzaniga, però assegura que sempre ha intentat canalitzar aquesta frustració de la millor manera possible i pensant en el "bé comú". El porter manxec ha esmentat l'ascens a Tenerife com el millor moment de la seva carrera ("es complia l'objectiu pel qual vaig arribar al Girona") i el play-off perdut a Montilivi contra el Rayo com el pitjor.

En aquesta entrevista, Juan Carlos també ha tingut paraules molt emotives per als aficionats del Girona i, en general, per la ciutat, amb algunes reflexions punyents.

"Tinc una filla que diu que, com que ha nascut a Girona, només és catalana. Borja García ja m'havia parlat meravelles de tot, però esclar, no coneixia la ciutat i sempre hi ha aquell prejudici que sembla que els catalans siguin l'enemic. Quan vaig venir, ja havien passat uns quants anys des del procés, però encara hi havia gent que es pensava que havia anat a la guerra i que em trucaven per veure si estava bé. I la realitat és que en set anys no he tingut mai cap problema, en cap situació, i hi ha hagut un respecte recíproc. La gent de Girona és educada i respectuosa, i nosaltres ens hem enamorat d'ells i de la ciutat."

Juan Carlos Martín, de 38 anys, deixa el Girona després d'haver-hi disputat 125 partits oficials, dels quals només 15 en les últimes quatre campanyes.

Anar al contingut