La guerra del Vietnam a "Segle XX"
A partir de dilluns, us proposem una sèrie documental en tres capítols de producció angloamericana que porta per títol "La guerra del Vietnam, una baixada a l'infern".
Doncs bé, a partir de dilluns, a "Segle XX" us proposem una sèrie documental en tres capítols de producció angloamericana que porta per títol "La guerra del Vietnam, una baixada a l'infern".
El primer d'aquests capítols se situa el 2 de setembre de 1945, quan Ho Chi Minh proclama la independència vietnamita amb un text que comença citant la Declaració d'Independència dels Estats Units i que, per deslliurar-se dels francesos, confia més en l'anticolonialisme de Washington que en el marxisme de Moscou. De fet, Roosevelt era contrari al retorn de França a Indoxina, i l'OSS americà -l'antecessor de la CIA- va donar suport inicial al Viet Minh.

