
Les pressions fan efecte: el tremolor de cames de De Burgos Bengoetxea
Després de consultar el VAR, el col·legiat ha deixat sense efecte el penal sobre Raphinha que havia assenyalat en el temps de descompte
La polèmica arbitral a la final de Copa no s'ha fet esperar. Després d'un divendres surrealista, en què el Reial Madrid va demanar apartar De Burgos Bengoetxea i Gonzlaéz Fuertes de la final, les pressions del club blanc han donat els seus fruits.
La primera acció revisable ha estat un possible penal de Fede Valverde al minut 17 per unes mans a dins de l'àrea. El col·legiat no l'ha castigat malgrat que l'uruguaià no tenia la mà recolzada a terra, que és quan aquestes accions deixen de ser punibles.
?? El Barça reclama penal!
Esport3 (@esport3) April 26, 2025
? Mà no recolzada de Valverde dins l'àrea
? @FCBarcelona_cat 0??0? @realmadrid #LaCopa3Cat
?? https://t.co/gMCFrYXLFo pic.twitter.com/HP9o9EOpjV
De Burgos Bengoetxea també s'ha estalviat la targeta groga a Rüdiger per una falta clara en l'inici de la jugada tot i haver donat llei de l'avantatge i, poc després, li ha perdonat la vida a Tchouaméni per una entrada criminal sobre Dani Olmo clarament mereixedora de targeta vermella.
La entrada de Tchouaméni sobre Dani Olmo.#LaCopaMola #LaCasaDelFútbol pic.twitter.com/4Z4RFgbWsV
Fútbol en Movistar Plus+ (@MovistarFutbol) April 26, 2025
La cosa no ha acabat aquí. Una picabaralla entre Ceballos i Lamine ha acabat amb una plantofada de l'andalús a la cara de l'extrem del Barça. De Burgos Bengoetxea ho ha deixat en un avís per tots dos futbolistes.
Ceballos y Lamine Yamal.#LaCopaMola #LaCasaDelFútbol pic.twitter.com/auClXI56wW
Fútbol en Movistar Plus+ (@MovistarFutbol) April 26, 2025
Tampoc ha vist el penal de Ceballos sobre Cubarsí poc abans del descans en un córner servit per Olmo que acabat amb la pilota estavellant-se al pal.
? AL PAL!
Esport3 (@esport3) April 26, 2025
? La centrada d'Olmo no ha acabat en gol de miracle!
? Atenció a l'agafada de Ceballos a Cubarsí
? @FCBarcelona_cat 1??0? @realmadrid#LaCopa3Cat
?? https://t.co/gMCFrYXLFo pic.twitter.com/e3fuziclYl
El tremolor a les cames de De Burgos Bengoetxea
Però la decisió més transcendental que ha pres l'àrbitre no ha arribat fins al temps de descompte. Amb l'empat a dos al marcador, De Burgos Bengoetxea no ha dubtat zassenyalar un penal d'Asensio sobre Raphinha. Estava, literalment, a dos metres d'on ha caigut el brasiler.
? I l'àrbitre diu... QUE NO HI HA PENAL!
Esport3 (@esport3) April 26, 2025
? De Burgos Bengoetxea li ensenya la targeta groga a Raphinha!
? @FCBarcelona_cat 2??2? @realmadrid#LaCopa3Cat
?? https://t.co/gMCFrYXLFo pic.twitter.com/CkYlxlll8u
El VAR no ha tardat a avisar-lo per revisar l'acció i, després de reviure la falta al monitor, l'àrbitre de camp ha rectificat per deixar sense efecte el penal. Una decisió que ha condicionat clarament el partit, per la importància de l'acció i pel moment en què s'ha produït.
- ARXIVAT A:
- El Clàssic