Guardiola, que manté el dubte de Xavi contra el Copenhaguen, assegura que el "soroll institucional" no afectarà l'equip
Pep Guardiola diu que ell és la garantia que l'enrenou que hi ha al Barça arran de les decisions preses a l'assemblea de Compromissaris no afectarà l'equip. L'entrenador blaugrana també va dir que el partit contra el Copenhaguen (20.45 h, a TV3 i elsesports.cat) és el segon més important de la temporada. El tècnic demana el suport de tothom perquè, en cas de guanyar, faran un pas important per a l'accés als vuitens de la Champions. Guardiola també va explicar que Xavi es recupera bé però que fins avui mateix no decidiran si juga. Aquest dimarts, l'egarenc va fer la primera part de l'entrenament amb la resta dels companys. També Puyol, que apunta a titular.
Guardiola afirma que afrontarà el partit contra el Copenhaguen només d'una manera, en assenyalar que el Barça "només té una cara", en referència a l'esperit atacant de la marca barcelonista. El tècnic blaugrana va dir que davant la possible baixa de Xavi, l'opció de Thiago pren força. "Està verd, com la resta dels del planter, i igual que en el seu moment ho van estar Pedro i Busquets. Tots han de tenir un procés. Ho decidirem aquest dimecres", va assenyalar. Va insistir que l'alineació de Xavi dependrà de com s'entreni al matí, ja que es complirà el quart dia després del partit davant el València, en el qual va sol·licitar el canvi en tornar a notar molèsties. Guardiola va posar l'èmfasi en la importància del partit i en el bon nivell del rival. "Ells fan les coses molt bé. Són un equip molt físic, molt ben organitzat. Juguen un 4-4-2 molt clar i amb molta velocitat en atac", va precisar l'entrenador barcelonista.
Messi: "La referència bona és la segona part contra el València"
Messi va advertir que el Copenhaguen serà "un rival difícil", de manera que hauran d'adoptar l'actitud que van demostrar en el segon temps contra el València dissabte passat en partit de Lliga. Davant la dificultat que està tenint el Barça per resoldre els seus partits al Camp Nou, l'argentí va explicar: "últimament ens trobem molts partits tancats, amb equips que es tanquen enrere". Pel que fa a la fórmula per obrir el forrellat defensiu del rival de torn, Messi va manifestar que els seus companys intenten "moure ràpid, fer circular la pilota per trobar els espais. Si hi ha "pla B" l'usarem però no ho direm".
El Copenhaguen no és una referència del futbol europeu, però aquesta temporada ja s'està fent respectar, tant en la Lliga danesa, que domina amb autoritat, com en la Champions, on demostra que no s'arronsa davant de ningú. L'expedició va aterrar a l'aeroport del Prat a primera hora de la tarda de dimarts, amb la motivació d'enfrontar-se amb el Barça i el convenciment que poden sorprendre, al Camp Nou. Saben que el Barça, "a priori", és superior, però, de moment, no coneixen la derrota en aquesta edició de la màxima competició europea. El partit d'aquest dimarts (20.45 h) es veurà en directe a TV3 i elsesports.cat.
Copenhaguen, de ventafocs a revelació del grup D
Si es repassa la plantilla del Copenhaguen, només hi ha un nom que destaqui per sobre dels altres: Jesper Gronjkaer. Aquest danès que va passar, entre d'altres, per l'Ajax, el Chelsea o l'Atlètic de Madrid, viu al Copenhaguen l'última etapa de la seva carrera futbolística. Aquest migcampista, nascut a Groenlàndia, però, no és l'estrella de l'equip. Aquest pes recau en el seu tècnic, el noruec Stale Solbakken. Va arribar al Copenhaguen com a jugador l'any 2001, però només hi va poder jugar 14 partits. Un atac de cor durant un entrenament va provocar el final de la seva carrera com a jugador i l'inici del trajecte com a tècnic. La imatge d'ell, una esprintada el 25 d'agost, quan el seu equip va aconseguir la classificació per a la Lliga de Campions en superar el Rosenborg noruec en la segona eliminatòria que van haver de disputar. La tàctica, un clar 4-4-2, intentant aprofitar sobretot la velocitat en els contraatacs del senegalès Dame N'Doye, autor de dos gols en les dues primeres jornades de competició. L'altra gran virtut, l'estratègia, treballada a fons per Solbakken, i que ja ha donat fruits en la competició. Havia de ser la ventafocs del grup. Ningú no apostava pel Copenhaguen el dia del sorteig, però, ara, després de dues jornades, són líders del grup després d'haver-se imposat per 1-0 al Rubin Kazan, i per 0-2 al Panathinaikos.



